نحوه استفاده استاندارد از شبکه‌های اجتماعی در وردپرس

شبکه‌های اجتماعی

نحوه استفاده استاندارد از شبکه‌های اجتماعی در وردپرس


با سلام و احترام خدمت تمامی کاربران عزیز وب سایت رسمی پرستیژ استور

همه ما کماکان در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم و ساعت‌ها وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانیم. درواقع امروزه تصور جهان بدون شبکه‌های اجتماعی تقریبا غیرممکن است. شبکه‌های اجتماعی در وردپرس نیز روشی جدید برای ارتباط بین افراد هستند و به‌صورت متنوع‌ از روش‌هایی برای ارسال متن، تصویر، ویدیو، فایل و… استفاده می‌کنند. حضور در شبکه‌های اجتماعی از دو جهت برای صاحبان وبسایت‌ها مهم است:

شبکه‌های اجتماعی
اول، ارتباط صمیمی‌تر و راحت‌تر با مخاطبین و تبدیل آن‌ها به مشتری
دوم، اهمیت شبکه‌های اجتماعی از لحاظ ایجاد بک‌لینک قدرتمند برای بهینه‌سازی محتوا و بهبود رتبه‌ در موتورهای جستجو.


در این مقاله در قصد داریم روش استفاده شبکه‌های اجتماعی در وردپرس و قرارگیری استاندارد آن در محتوا را بررسی کنیم.

شبکه‌های اجتماعی در وردپرس:

با توجه به فوایدی که در شبکه‌های اجتماعی سراغ داریم، گاهی می‌توانند برای کاربران آزاردهنده شوند زیرا ما از آن‌ها به درستی استفاده نمی‌کنیم.

چگونه کاربران آزرده می‌شوند؟

شاید از نظر برخی طراحان تازه‌کار وب یا افراد غیرحرفه ای استفاده از جلوه‌های عجیب و غریب، افکت‌های تصویری به همراه صدا برای اعلام یک موضوع و دعوت از مخاطب برای کلیک یا پیوستن به آن، کاری هیجان انگیز باشد اما از نظر مخاطب معمولا چنین نیست!
بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم، دوره ی استفاده بیش از حد از پاپ‌آپ‌های تکراری، فلش های متعدد و لینک کردن صفحات بی‌ربط به‌هم برای دریافت بازدید مصنوعی و در نهایت فروش کالاهایی غیراستاندارد به سر آمده است.
مخاطب امروز توقعش از یک وبسایت، محلی برای کشف اینترنت و تعجب از انجام حرکات نمایشی طراح به سمت محلی برای رفع نیاز سریع و کارآمد تغییر کرده است. بنابراین هر وبسایتی که باعث اضافه کاری یا مزاحمت بصری باشد از دایره رقابت حذف می‌شود.

۱- استفاده زیاد از آیکون شبکه‌های اجتماعی

فرض کنید کاربر وبسایت را باز می‌کند و با دکمه‌های شبکه اجتماعی بزرگ رو‌به‌رو می‌شود یا در هر بخش از محتوا این آیکون‌ها به چشم می‌خورند. خودتان را به جای کاربر بگذارید، آیا تمایل به مطالعه چنین متنی دارید؟ آیا دوست دارید به ماندن در آن سایت رضایت دهید؟

۲- پنهان شدن بخشی از متن زیر آیکون‌ها

گاهی اوقات دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی در وردپرس در کنار صفحه به عنوان سایدبار قرار دارند ولی آنقدر بزرگند که حتی بخشی از متن را ناخوانا و از دسترس خارج می‌کنند. مخاطب امکان مطالعه آن بخش از متن را با توجه به نوع مرورگر یا صفحه نمایش از دست می‌دهد. به عنوان مشکلی دیگر، بعضی طراحان نیز دکمه‌ها را در یک لایه شفاف قرار می‌دهند و از بالا تا پایین متن اسکرول می‌کنند، خواننده مجبور است آن‌ها را مدام ببیند و تحمل کند. این کار خواندن را برای کاربر سخت و کسل کننده می‌کند.

۳- به کار بردن تمامی شبکه‌های اجتماعی موجود

هر سال تعداد زیادی شبکه ی اجتماعی نوظهور به صحنه‌ی تعاملات و ارتباطات پای می‌گذارند. به طور متوسط مهم‌ترین شبکه‌ها در حال حاضر 10 مورد هستند. برای اینکه نمی‌دانیم کدام شبکه در دو سال آینده نبض تعاملات اجتماعی را در دست خواهد گرفت، پیشنهاد این است که برای حفظ نام برند و داشتن آی‌دی مناسب در اولین فرصت در همه آن ها ثبت نام کنید اما نیازی نیست همه آن‌ها را در وبسایت خود قرار دهید! به‌طور استاندارد از چهار شبکه اجتماعی برای دعوت از کاربران استفاده نمایید.

نکته: یادتان باشد: “تعدد زیاد شبکه‌های اجتماعی و حضور کمرنگ و بی‌نظم شما در آن‌ها  یک نقطه ضعف جدی است“. مزیت شبکه‌های اجتماعی در ایجاد کاربران جدید، زنده و پویا، نشان دادن شرکت و محل کسب و کار است تا از این راه فرایند کسب و کار شروع و ادامه یابد.

۴- استفاده بی‌رویه از پنجره‌های پاپ‌آپ

سایت شما صفحات یا کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دارد اما چطور باید این را به اطلاع مخاطب برسانید؟
این فرایند نباید از طرف شما التماس‌گونه باشد. برای اینکه از سمت کاربر تایید شوید یا آن‌ها را دعوت به عضویت در شبکه‌های اجتماعی کنید نباید به هر ترفندی روی آورید.
نکته مهم این است که اگر فرایند کاری وبسایت را تحت تاثیر پاپ‌آپ‌های بی مصرف بگذاریم، جلوه ی خوبی ندارد. همچنین کاربر نباید حس کند هر بار حضورش در وبسایت باید باعث هجوم بسیاری از لینک‌ها برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی شود. برای کاربر آزاردهنده است که به طور دایمی در حال بستن این گونه اعلان‌ها باشد.

به این فکر کنید چرا کاربری که برای اولین بار با شما آشنا شده یا از نتایج گوگل اتفاقی شما را پیدا کرده است، بدون هیچ شناختی باید تمایل داشته باشد که حتما عضو شبکه‌های اجتماعی شود؟
دنیای واقعی را تصور کنید! فرض کنید به یک فروشگاه برای خرید لباس رفته‌اید و می‌خواهید چند لباس را ببینید و درنهایت آن‌ را بخرید. اگر فروشنده در ابتدا با شما برخورد سردی کند و به جای “خوش آمدگویی” با لحنی خوش از حضور شما، یک برگه کاغذ به شما بدهد که آدرس شعب دیگر مجموعه است، چه احساسی خواهید داشت؟
آن تکه کاغذ آیا برای شما خوشایند است یا مایلید زودتر از شر آن خلاص شوید؟ مطمئن باشید، این موضوع برای مشتریان وبسایت نیز صدق می‌کند و در صورت تداوم انجام چنین کاری، آن‌ها را از دست می دهید. پس باید از شبکه‌های اجتماعی در وردپرس به صورت بهینه و درست استفاده کنید.

چگونه شبکه‌های اجتماعی را در مکان درستی قرار دهیم؟

social icon on post-شبکه‌های اجتماعی در وردپرس

راهکار اول: جای مشخصی از فوتر سایت را برای قرار دادن شبکه‌های اجتماعی در وردپرس در نظر بگیرید.
مطمئن باشید کاربران آن را خواهند دید و اگر لازم بدانند ار آن استفاده می‌کنند. لازم نیست زیر هر پست به خواننده یادآوری کنید که می‌تواند این پست را با دیگران به اشتراک بگذارد.
از آنجا که خوانندگان پارسی‌زبان از راست به چپ مطالعه می‌کنند، در سایدبار سمت راست بالا تا میانه صفحه هم می‌تواند محل مناسب دیگری برای ارایه دکمه شبکه‌های اجتماعی در وردپرس باشد.

راهکار دوم: شبکه‌های اجتماعی که مایل هستید کاربر عضو آن شود را با دقت انتخاب کنید.
اگر وبسایت شما در مورد فروش لباس کودک است، احتمالا مشتریان شما مادران هستند. بنابراین اصرار به اینکه حتما در شبکه‌ی اجتماعی مانند linkedin باشید کاری بیهوده‌ای است.

راهکار سوم: یک وبسایت باید محل اصلی و رسمی فعالیت شما باشد.
شبکه‌های اجتماعی در وردپرس نیز مانند بازاریاب‌های غیر رسمی عمل می‌کنند. این فرایند از جلب توجه شروع و در خرید به پایان می‌رسد. بنابراین چرخه‌ای دایمی است. کدهای تخفیف، معرفی محصولات جدید، رویداد ها، سالگرد‌ها و شرکت در نمایشگاه‌ها می‌تواند با محتوای مناسب در شبکه‌های اجتماعی در وردپرس، بیشتر دیده شوند.
بنابراین اگر کاربری پس از دیدن تبلیغات برای خرید رجوع کرد، بگذارید راحت خریدش را انجام دهد و با اعلان‌های بی‌موقع مزاحم او نباشید. چنانچه حرفه‌ای باشید سایت شما با اندکی برنامه‌نویسی یا استفاده از افزونه‌های مناسب می‌تواند کاربرهایی که از سمت تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی یا گوگل آمده‌اند را تشخیص و محتوای مناسب هر یک را نمایش دهد.

راهکار چهارم: توجه به جمله معروف “محتوا پادشاه است”.

برای شبکه‌های اجتماعی خود محتوای ارزشمند تهیه کنید. اینکه مدام بگویید چه می‌فروشید جالب نیست! اگر محتوای سایت شما با آنچه در شبکه‌های اجتماعی در وردپرس ارایه می‌کنید خط به خط یکسان باشد، بنابراین برای  کاربر دایمی و  آشنا به سبک کار وبسایت دست خود را رو کرده اید و دیگر لینک های ارایه شده در محتوای شبکه های اجتماعی سایت را  کلیک نمی‌کند.
توجه داشته باشید که کاربر هنگامی لینک موجود در شبکه‌های اجتماعی را برای دیدن وبسایت کلیک می‌کند که بخواهد در مورد کالا یا خدمات شما بیشتر بداند یا اینکه بخواهد خرید انجام دهد. اگر تمام اطلاعات و ویژگی‌های محصول را در اینستاگرام قرار دهید، چون اطلاعات نسبی کاملی به کاربر داده‌اید، ابتدا به سمت مقایسه کالای شما با دیگران و جستجوی بیشتر برای یافتن کالایی بهتر با قیمتی کمتر در اینترنت می‌رود و ممکن است از جای دیگری خرید کند.

به این نکته هم دقت کنید که اگر محتوا را جوری بنویسید که کاربر سوالی برایش باقی نماند یا انگیزه‌ای برای سر زدن به وب‌سایت برای خرید یا حداقل امید به دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان نداشته باشد، احتمال خرید در لحظه اطلاع از دست می‌رود.

راهکار پنجم: تکراری نباشید.

اگر شما برای وبسایت و شبکه‌های اجتماعی در وردپرس که کاربران‌تان عضو آن هستند محتوای یکسان تهیه کنید، بنابراین سایر اکانت‌های شما را نمی‌بیند چون محتوای جدیدی ندارید. برای اثرگذاری و دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی و حضور سیال کاربر در همه آنها، باید به گونه‌ای محتوا را دسته‌بندی و بین شبکه‌های اجتماعی توزیع کنید که کاربر” فقط با رجوع به همه شبکه های اجتماعی سایت بتواند همه‌ی اطلاعات را دریابد“. در غیر اینصورت اگر کاربر فقط عضو یکی از شبکه های اجتماعی سایت باشدُ بخشی از تخفیف ها یا اطلاع رسانی ها را ازدست بدهد.
مثلا در اینستاگرام می‌توانید عکس‌هایی از شرکت و فرایند روزانه خدمت‌رسانی را داشته باشید و نظرات مشتریان را پیگیری کنید. در کانال تلگرام شرح کوتاهی از ویژگی یک محصول به همراه کد تخفیف و در شبکه اجتماعی linkedin خبر توسعه و رشد کسب و کار را برای مدیران هم‌رده و شرکت‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری ارایه کنید.

 

 

جمع بندی

در انتها باید بپذیریم شبکه‌های اجتماعی در وردپرس از این به بعد جزیی بسیار مهم از فرایند ارتباط با مشتری هستند. برای این بخش از کارتان باید استراتژی مشخصی داشته باشید و با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مناسب گردش کار را تعریف و مخاطب را به مشتری و مشتری را به یک شریک دائمی برای ادامه فعالیت تبدیل نمایید.  بی‌دقتی در هر یک از این بخش ها و ایجاد حس آزار در مشتری باعث از دست رفتن امکان فروش می‌شود. بقای کسب و کار شما در آینده‌ای بسیار نزدیک بستگی به تعامل مناسب وبسایت با شبکه‌های اجتماعی دارد.

تهیه شده توسط تیم IT  پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question