مشتری‌مداری و افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس

مشتری‌مداری و افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس


با سلام و احترام خدمت تمامی کاربران عزیز وب سایت رسمی پرستیژ استور

مشتری‌ مداری به فروش بیشتر می‌انجامد. یکی از دلایلی که مشتریان را تشویق به بازگشت دوباره در سایت و خرید از آن می‌کند، میزان سادگی در استفاده و همچنین درگیر کردن مشتری با امکانات مورد‌نظر است. در واقع مشتری باید حس کند مورد شناسایی است و با توجه به خریدهای خود از کیفیت تعامل بالاتری با وبسایت برخوردار است. امروز می‌خواهیم در مورد افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است موضوع را در دنیای واقعی نیز بررسی کنیم.

برای اینکه بتوانیم این بحث را آغاز کنیم سری به دنیای واقعی می‌زنیم. مشتری دایمی یک فروشگاه در سطح شهر را در نظر بگیرید، او مایل است همواره مورد توجه و احترام قرار گیرد، به اسم صدا زده شود و خریدهای قبلی او در خاطر فروشنده باقی بماند. بر اساس تجربیات قبلی، توقع دارد سلیقه‌اش برای فروشنده شناخته شده باشد و کالاهای منطبق با میلش به او معرفی شود. یک مشتری در این فروشگاه فرضی باید بتواند به راحتی کالای مورد نیازش را جستجو کند. از خاص بودن لذت ببرد، به تخفیف های قابل توجه دست یابد و لذت “در الویت بودن”  را برای خرید کالاهای جدید، حس کند.
چنین مشتریانی مایلند دیدگاه‌هایشان شنیده شود، برای نقد ها و پیشنهادات خوبشان امتیازی به رایگان دریافت کنند و سفارشاتشان در سریعترین حالت ممکن تامین گردد. همه‌ی اینها و بسیار دیگر دلایلی است که باعث می‌شود مشتریان  به سادگی راه خود را به سمت فروشگاه‌های پر زرق و برق رقیب، کج نکنند!

افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس

در خرید اینترنتی هم، هر مشتری کم و بیش به ” تجربه ی حس متفاوت بودن و احترام ” توجه خاص دارد. از آنجا که فناوری اطلاعات هر روز در حال پیشرفت است، مشتری حتی مایل است اطلاعات خرید و خواسته‌هایش بیشتر مورد توجه و دقت قرار گیرد. امتیازهایش محاسبه شود و در رتبه‌های برتر دسته بندی مشتریان قرار گیرد،
در این مقاله به بررسی تعدادی افزونه می‌پردازیم که به شما در فرایند افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس کمک شایانی می‌کند.

۱- معامله خود را با یک تشکر ساده پایان دهید!

صفحه تشکر از پرداخت سفارشی برای ووکامرس | YITH Custom Thank You Page For Woocommerce 1.0.3 | صفحه تشکر اختصاصی برای ووکامرس-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرسزمانی که از یک فروشگاه فیزیکی خرید می‌کنید، به طور طبیعی فروشندگان و کارمندان آن فروشگاه، برخورد گرم و صمیمانه‌ای با شما دارند و به صورت معمول از شما به خاطر خریدی که انجام داده‌اید، تشکر می‌کنند. حتی ممکن است از طرف فروشگاه یک هدیه‌، کارت تخفیف، امتیاز قرعه کشی و …دریافت کنید و یا اینکه  به شما پیشنهاد کنند که به محصولات دیگر فروشگاه نیز نگاهی بیندازید.

در فروشگاه اینترنتی نیز می‌توانید چنین کاری را انجام دهید. از هر کاربری به خاطر خریدی که انجام داده، تشکر کنید، با این کار رضایت مشتریان را ارتقا می دهید، تجربه نشان داده است مشتریانی که مورد احترام قرار می‌گیرند، با خریدهای بیشتر از شما در آینده، قدردانی خواهند کرد.

برای اضافه کردن این امکان به فروشگاهی اینترنتی خود می‌توانید از افزونه ی ” صفحه تشکر از پرداخت در ووکامرس ” استفاده کنید. به کمک این محصول به سادگی می‌توانید برای هر فروش پیام تشکر متناسب بفرستید. این پیام می‌تواند به صورت جداگانه و اختصاصی نیز برای هر محصول درج شود.

۲- جستجوی سریعتر، فروش بیشتر

جستجوی پیشرفته وردپرس | جستجوی پیشرفته ای جکس (Ajax) افزونه Ajax Search Pro | پلاگین جستجوی حرفه ای در وردپرس-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرسیک فروشنده موفق باید بتواند اطلاعات اساسی، مزیت‌ها و کارایی محصول خود را برای مشتری در کمترین زمان و بیشترین کیفیت ارایه کند. یکی از ابزارهایی که به یاری فروشنده می‌آید، جستجوی کارامد و سریع است. امکان جستجوی حرفه‌ای‌تر ابزاری است که این خواسته را تسهیل می‌کند. حتما با کارکرد بخش جستجوی گوگل آشنا هستید. (به عنوان مثال، نمونه‌ی جستجو در دیجی‌کالا). وقتی در حال نوشتن یک عبارت در بخش جستجو هستید، گوگل حتی پیش از اتمام نوشتن عبارت توسط شما در فیلد جستجو، نتایج پیش فرضی را که بیشتر مورد جستجو بوده‌اند را نمایش می‌دهد. بنابراین با استفاده از خاصیت AJAX  بدون اینکه صفحه نیاز به رفرش داشته باشد، کاربر می‌تواند در کمترین زمان، نتایج جستجو‌ها را در فهرست بازشو فیلد جستجو مشاهده و انتخاب کند.

چنانچه میخواهید افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس را داشته باشید می توانید از افزونه ” جستجوی پیشرفته ایجکس” برای جستجوی کارآمد، استفاده کنید. با این افزونه انواع مختلف محتوا شامل پست‌ها، برگه‌ها و هرگونه محتوای سفارشی با قابلیت نمایش لحظه‌ای جستجو می‌شوند. همچنین می‌توانید با تعریف برچسب‌ها ، دسته‌بندی‌ها و طبقه‌بندی مطالب با استفاده از ابزارک‌ها و شورت‌کدها، محتوا و تصویر مطابق با کلمه‌های کانونی را به مشتری نشان دهید.

۳-  عضویت ویژه برای مشتری

افزونه عضویت ویژه ووکامرس | Woocommerce MemberShip plugin-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرسدر همه فروشگاه‌ها شما با مشتریان متفاوتی روبرو هستید. مشتری‌هایی با خریدهای زیاد، مشتریانی با خریدهای لوکس و گران، مشتریان عجول برای تکنولوژی‌های جدید و…. تنوعی از دسته‌بندی‌ها و خدمات را می‌توان برای مشتریان مختلف در نظر گرفت. توانایی تعریف و مدیریت این خدمات در واقع تفاوت شما با سایت های رقیب را به نمایش می‌گذارد. برای مثال به  خریداران یک کالا بتوان یک کد تخفیف برای مدتی مشخص برای خرید یک کالای مرتبط دیگر ارایه کرد یا یک محتوای خاص را برای تعداد محدودی از مشتریان نمایش داد.

فرض کنید از یک کالای خاص فقط به تعداد محدودی موجود است و شما مایلید فقط مشتریان برتر خود را در جریان بگذارید. با افزونه چند کاره ی ” عضویت ویژه ووکامرس ” قادر خواهید بود علاوه بر امکانات گفته‌شده، فروش یک کالا را به تعداد یا دسته مشخصی از مشتریان محدود سازید. ایمیل های حق عضویت بسازید و آن ها را طبق برنامه دلخواه خود برای مشتریان ارسال کنید. این گزینه نیز برای افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس جوابگو است.

۴- جذب مشتری با اعطای هدایا

 امتیاز و پاداش به مشتریان در ووکامرس | woocommerce-points-and-rewards-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرسیکی از راه های وفادار ماندن مشتریان به وبسایت، علاوه بر تشکر و قدر دانی، راهکار جالب دیگری است که هیجان خرید و لذت از کار و تعامل با سایت را افزایش می‌دهد. امتیاز و پاداش همیشه برای افراد جذاب است. بسیاری از سایت‌های معتبر فروشگاهی جهان، از این فرایند برای حفظ مشتریان استفاده میکنند. یکی از امکانات افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس،” امتیاز و پاداش به مشتریان در ووکامرس” است که به شما کمک می‌کند تا فرایند امتیازدهی  به مشتری و نحوه ی استفاده از آن را مدیریت کنید. برای کالا های مختلف امتیاز های جداگانه تعریف کنید و پیام های مربوط را به اطلاع خریدار برسانید. جدا از فرایند خرید، این امکان فراهم است که به عنوان مثال به ازای ثبت‌نام و ایجاد نظر یا درج دیدگاه، برای مشتریان خود امتیاز تعریف کنید. با این افزونه مدیریت پاداش‌ها و نرخ تبدیل اعتبار را نیز در دست خواهید داشت.

۵- ساخت قالب های متفاوت برای ایمیل‌های ارسالی

ارسال ایمیل سفارشی در ووکامرس | WooCommerce Email Customizer with Drag and Drop Email Builder-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرسایمیل هنوز رسمی‌ترین ابزار برای اطلاع‌رسانی رخدادها و تراکنش‌های مشتریان به شمار می‌رود. ایمیل تایید ثبت نام، ایمیل‌های عضویت، تایید سفارش و پرداخت، ایمیل‌های تغییر رمز و…را می توان از این دست نام برد. ظاهر ساده‌ی ایمیل چندان هیجان انگیز نیست. ایمیل علاوه بر بیان یک تراکنش می‌تواند شامل اطلاعات جانبی، طراحی شکیل، چیدمان با کیفیت، لینک‌های اضافه‌تر و… باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر ایمیل‌ها دو افزونه زیر پیشنهاد پرستیژ به شما است.

افزونه ” ارسال ایمیل سفارشی در ووکامرس ” می‌تواند امکانات مورد نظر را با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) انجام دهد. اضافه کردن لوگو، هدر، فوتر، آیکون شبکه‌های اجتماعی  و افزودن تصاویر در یک محیط حرفه‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهد.

پیشنهاد دیگر ما برای طراحی قالب ایمیل‌های سفارشی و واکنش‌گرا با امکان پشتیبانی بنرهای گرافیکی و متحرک که قابلیت نمایش در کلیه نمایش‌گرها مانند تبلت و موبایل را داشته باشند و بدون نیاز به کد نویسی و آشنایی به  زبان برنامه‌نویسی وب راه اندازی شوند، افزونه ” ایمیل ووکارمرسی سفارشی و واکنش‌گرای Pretty Mail  ” است.

۶- نمایش جزییات بیشتر محصولات

woocommerce field-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس

برای فروش برخی محصولات می‌توان جزییات بیشتری را به انتخاب مشتری قرار داد. علاوه بر امکاناتی که بخش محصول متغیر در ووکامرس به شما ارایه می‌کند، ” افزونه فیلدهای اضافی محصول در ووکامرس ” قابلیت ایجاد و افزودن فیلدهای بیشتری را بر فروش محصول در اختیار شما قرار میدهد.
فرض کنیم یک رستوران فست‌فود آنلاین مایل است سفارش‌هایی دریافت کند. برای انتخاب پیتزا علاوه بر نوع و اندازه، فیلدهای دیگری مثل انتخاب نوع سس، میزان برشتگی، نوع برش، افزودن سالاد و سیب زمینی یا انتخاب رنگ نوشیدنی را نیز در همان صفحه سفارش پیتزا اضافه کند. استفاده از این فیلدهای جدید البته بسته به نوع کسب و کار شما می‌تواند متفاوت باشد اما نکته اساسی سفارش یک‌جا و با حداکثر جزییات است. با این افزونه در واقع شما با یک صفحه فروش می‌توانید هم اختیار انتخاب‌های بیشتر را برای مشتری فراهم آورید هم اینکه احتمالا محصولات بیشتری را با امکان
منطق های شرطی بفروشید.

۷- بگذارید محصول با وضوح بیشتری دیده شود!

image zoom-افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس

در یک فروشگاه فیزیکی هر کالایی که می‌خواهید بخرید، احتمالا مایلید آن را از نزدیکتر ببینید، مثلا یک کفش را در دست بگیرید و آن را بررسی کنید. البته این کار هنوز در دنیای مجازی ممکن نیست اما با افزونه “ زوم خودکار تصاویر ووکامرس ”  می‌توانید چیزی شبیه این احساس را برای مشتری فراهم کنید. افزونه زوم خودکار عکس‌ها و تصاویر ووکامرس گزینه‌ای برای افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس است که قادر است پس از نصب بصورت اتوماتیک ویژگی زوم را به سایت شما اضافه کند که با قرار گرفتن موس کاربر یا مشتری روی تصویر محصول،  تصویر را بصورت زوم شده ببیند. این ویژگی در راحتی مشاهده تصویر محصولات تاثیر دارد و کاربران به آسانی می‌توانند محصول مورد نظر خود را بررسی و سپس آن را خریداری کنند.

جمع بندی

در این مقاله تعدادی از راهکارهای حفظ و افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس را مرور کردیم. باید بپذیریم که مشتری همه چیز است! این مشتری است که باعث امتداد فرایند فروش و بقای یک وبسایت می‌شود. بنابراین رفتار محترمانه و تهیه گردش کاری که او را راضی و وفادار نگه دارد بسیار ضروری است. افزونه هایی که معرفی شدند بخشی کوچک از راهکارهایی است که می‌توانید برای بهبود مشتری مداری و افزایش‌ فروش با افزونه‌های ووکامرس از آن استفاده کنید.

نوشته شده توسط تیم IT  پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question