همکاری در فروش با وردپرس

همکاری در فروش

چگونه سایت همکاری در فروش با وردپرس بسازیم؟


با سلام و درود خدمت تمامی کاربران عزیز وب سایت رسمی پرستیژ استور

??✔?✌????✔?✌??


راه‌اندازی استارت‌آپ همکاری در فروش یکی از روش‌های نسبتا جدید و در حال عمومی شدن در بازار مجازی است. منظور از همکاری در فروش (affiliate) را می‌توان این‌طور شرح داد:
نوعی واسطه‌گری دیجیتال برای معرفی محصولات سایت‌های دیگر برای فروش به مشتریان خود. به عبارت دیگر شما در سایت خود محصولی را معرفی می‌کنید که مسئولیت فروش، تحویل و خدمات پس از فروش آن با خود سایت اصلی و تامین کننده آن است. در صورت خرید مشتری از طریق معرفی و لینک سایت، درصدی از فروش به سایت شما تعلق می‌گیرید. در واقع سایت همکاری در فروش با وردپرس با تبلیغ و به اشتراک گذاری محتوا در مورد محصولات، مشتریان را به خرید ترغیب کرده و از طریق یک لینک به سایت اصلی متصل می‌شود. یا اینکه در فرآیندی تعریف شده مراحل فروش کالای دیگران در چنین سایتی تعریف می‌گردد. به طور خلاصه فعالیت همکاری در فروش نقش بازاریاب را برای سایت‌های تامین کننده اصلی بازی می‌کنند.


همکاری در فروش با وردپرس

فرض کنیم شما بخواهید یک کسب و کار راه بیاندازید، به چه چیزهایی احتیاج دارید و چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ برای شروع یک کسب و کار باید نخست خدمت یا محصولی برای ارایه داشته باشید که بازار به آن نیاز دارد. دوم فرایندی را برای اطلاع‌رسانی به مخاطبین و مشتریان احتمالی ایجاد کنید. تا زمانی‌که مردم در مورد خدمات و محصولات شما ندانند، هیچگاه برای خرید به شما رجوع نخواهند کرد. در مرحله ی بعد باید بتوانید مشتریان را از مزیت ها و تفاوت های خدمات و محصولات خود آگاه کنید. مشتریان آگاه انتخاب صحیحی انجام می‌دهند بنابراین به فروشندگانی که اطلاعات صحیح کارامدتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهند بیشتر توجه نشان می‌دهند تا فروشندگان و ارایه کنندگان خدماتی که به خود زحمت اطلاع‌رسانی کافی نمی‌دهند. بنابراین داشتن محصول و اطلاع‌رسانی به مشتریان از وجود کسب و کار و تامین محتوای مناسب برای آگاهی از مزیت‌های آن، شرط‌ های اساسی برای آغاز یک کسب و کار هستند.
حال به مزیت‌های شروع یک کسب و کار اینترنتی به سبک همکاری در فروش با وردپرس می‌پردازیم.


هزینه راه اندازی بسیار کم

طبیعی است که راه اندازی هر کسب و کاری به مقداری منابع مالی ابتدایی نیاز دارد. این منابع صرف دامنه، هاست، طراحی و تبلیغات می‌گردد. سایت‌های همکاری در فروش با وردپرس نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اما این هزینه‌ها بسیار پایین و در صورت شناخت وردپرس و استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های مورد نیاز در سایت پرستیژ معمولا با کمتر از 200 هزار تومان قابل راه اندازی هستند. پس در مقایسه با ایجاد کسب و کارهای فیزیکی، هزینه‌ها بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.


برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش وردپرس نیاز به سرمایه‌گذاری برای تامین کالا و محصول ندارید!

سرمایه، منبع مالی راه‌انداز هر کسب و کاری است. بدون سرمایه عملا بسیاری ایده‌ها روی کاغذ باقی می‌مانند. برای به وجود آوردن یک کسب و کار فیزیکی یا در دنیای مجازی علاوه بر فضای فیزیکی یا طراحی یک وبسایت، شما به سرمایه برای خرید یا ایجاد محصولاتی که برای بازار جذاب هستند نیازمندید. پس بخش زیادی از سرمایه‌ی ابتدایی ممکن است صرف تهیه کالا یا محصولات مجازی شود.
در سایت‌های همکاری در فروش به این سرمایه گذاری برای کالا و محصولات نیاز نداریم! در این فرایند سایتی که با وردپرس برای همکاری در فروش می‌سازید، صرفا باید در دید مشتریان باشد و محتوای مناسبی تهیه و ارایه کند تا محصولات دیگران را به فروش برساند و درصدی از تراکنش‌های مالی انجام شده را به عنوان درآمد همکاری در فروش، دریافت کنید.


تولید، تامین و تحویل با دیگران، مدیریت با شما!

به طور کلی سایت‌های همکاری در فروش به هیچ عنوان درگیر محصول یا خدمات نیستند. در بخش تولید نقشی ندارند و خدمات پس از فروش را نیز بر عهده نمی‌گیرند. در واقع هیچ ارتباطی با با محصول هم ندارند. حال سول اینجاست! پس وظیفه سایت همکاری در فروش چیست؟ پاسخ ساده است. تامین محتوای مناسب، تبلیغ متناسب و مدیریت چرخه‌ی فروش.

اگر دلایل بالا برای شما جذاب است و تصمیم گرفتید امروز یک سایت همکاری در فروش با وردپرس راه بیاندازید برایتان خوشحالیم. اما به نکات زیر حتما دقت کنید:


1- نوع محصول را  درست انتخاب کنید

برای شروع یک ساخت سایت همکاری در فروش باید ابتدا تکلیف خود را با سبک کار و نوع خدمات یا محصولاتی که مایلید در سایت خود به فروش برسانید مشخص کنید. اینکه از ابتدا بخواهید همه چیز را به همه اشخاص بفروشید وجه‌ی خوبی ندارد. منظور اینکه در ابتدا نخواهید که مانند یک هایپر مارکت بزرگ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای عرضه قرار دهید.
پیشنهاد این است که مثلا صنف مشخصی را برای یک سایت در نظر بگیرید و کلیه محصولات و خدمات مربوط به آن را صرفا قرار دهید. مثلا اگر در زمینه ی عکاسی و فروش محصولات و خدمات عکس می‌خواهید یک سایت همکاری در فروش با وردپرس داشته باشید، محصولات شما به صورت منطقی عبارتند از دوربین، لنز، حافظه،کابل…یا در بخش خدمات چاپ، فروش عکس  یا عکس برداری از مجالس  می‌تواند موضوعاتی باشد که به آن می‌پردازید. بنابراین در چنین سایتی ارایه خدمات کارت ویزیت گزینه مناسب نیست.


بگذارید سیستم همکاری در فروش در یک صنف، شناخته شده و مشهور شود. یک ده آباد به از صد شهر خراب است.


2- به علاقمندی‌های خودتان توجه کنید

برای انتخاب زمینه فعالیت سایت خدمات در فروش خود به محصولاتی بپردازید که در آن سر رشته دارید و به آن‌ها علاقمندید. یعنی اگر به لوازم التحریر علاقه دارید سراغ فروش لباس نروید. محصولاتی را برای فروش در سایت همکاری در فروش انتخاب کنید که خود نیز یکی از مصرف‌کنندگان عمده‌ی آن هستید. این هم لذت خرید ارزان‌تر را برای شما فراهم می‌کند، هم تامین محتوای مناسب برای تبلیغ و فروش کالا‌ها را به ‌دلیل تجربه می‌توانید محیا کنید  و از طرفی می‌توانید پاسخگوی مشکلات احتمالی باشید.

اگر به پرسش‌های زیر برای انتخاب محصول پاسخ آری گفتید آن محصول می‌تواند برای سایت شما به صورت آزمایشی مناسب باشد، پس به عنوان مثال از یک دوره سه ماهه می‌توانید نسبت به ادامه یا بازنگری در محصول اقدام کنید:

  • آیا این محصول برای شما جذاب، جدید و انگیزه بخش است؟
  • آیا مصرف این محصول را برای آشنایان و نزدیکان خود پیشنهاد می‌کنید؟
  • آیا تامین کننده اصلی برای فروش از شما حمایت کافی را انجام می‌دهد؟
  • آیا کالا به طور دایم موجود است؟
  • به موقع بدست مشتری میرسد؟
  • از قیمت به نسبت کیفیت محصول می‌توانید دفاع کنید؟
  • آیا کالای انتخابی دوره‌های منظمی از بروزرسانی در جهت رشد و پیشرفت را دارا است؟
  • آیا پشتیبانی و خدمات پس از فروش توسط تامین کننده اصلی به درستی انجام می‌پذیرد؟

3- تامین کنندگان اصلی را به دقت انتخاب نمایید

به هرحال سایتی که برای همکاری در فروش ایجاد می‌کنید باید توسط یک شرکت بزرگتر از نظر تامین کالا و خدمات به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.  نکاتی که باید برای انتخاب تامین‌کنندگان اصلی در نظر بگیرید به ترتیب زیر هستند:

  • خوشنامی و سابقه مفید و موثر.
  • تامین اطلاعات کافی و دقیق
  • میزان تطابق کالاهای تامین کننده، از نظر کیفیت نسبت به اطلاعات اعلامی
  • تامین منظم و با برنامه
  • ارسال به موقع و بسته‌بندی مناسب
  • امور اداری، مالی و تسویه حساب‌های دقیق و شفاف
  • پاسخگویی محترمانه و ارایه ی خدمات پس از فروش منصفانه، طبق تعهدات و در اسرع وقت
  • رعایت فرایندهای شایسته سالاری و تشویقی برای سایت‌های همکاری در فروش

پیشنهاد پرستیژ: افزونه ی بازاریابی و همکاری در فروش

Woocommerce Affiliates

affiliate- همکاری در فروش با وردپرس


4- روش ارایه کالا و خدمات

به طور کلی سه نوع روش برای ارایه کالا و محصولات وجود دارد:

  • ارایه در ظاهر یک فروشگاه
  • ارایه در قالب محتوا
  • شبکه‌های اجتماعی

برای کالاهای مصرفی معمولا شکل یک فروشگاه ووکامرسجالب است و برای فروش محصولات خدماتی یا آموزشی ارایه اطلاعات بیشتر به روش محتوایی ضروری به نظر می‌رسد.


5- تعریف فرایند فروش

دو نوع از سبک فروش نیز برای سیستم‌های همکاری در فروش تعریف شده است:

  1. در سایت خود بفروشید و فاکتور را برای تامین‌کننده ارسال کنید تا مراتب تحویل به خریدار انجام شود.
  2. اطلاعات کافی از محصول را برای مشتری قرار دهید و فرایند خرید را به طوری تنظیم کنید که به سایت تامین‌کننده اصلی وارد و خرید را مستقیما انجام دهد. که نیاز دارد مشتریان وفاداری برای خود ایجاد کرده باشید و با خدمات یا کدهای تخفیف آن‌ها را به خرید دوباره از خود تشویق کنید.

نتیجه گیری کلی:

در این مقاله سعی کردیم مفهوم همکاری در فروش با وردپرس را برای سایت‌های تخصصی در این زمینه شرح دهیم. این سبک از فروش به دلیل آسانی در راه‌اندازی با توجه به سرمایه اندک و کمترین مسئولیت اجرایی از خرید تا تحویل، در حال گسترش است. به عنوان یک سبک از بازاریابی برای محصول و خدمات ایجاد یک سایت همکاری در فروش می‌تواند با رعایت نکته‌های بالا، در زمان کم، بازدهی خوبی را ایجاد کنیم.

تهیه شده توسط تیم IT  پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question