4 روش طلایی در طراحی وبسایت تجاری

pexels photo 27 900x300

4 روش طلایی در طراحی وبسایت تجاری با وردپرس


با سلام و درود خدمت تمامی کاربران عزیز وب سایت رسمی پرستیژ استور


برای هر کسب‌و‌کاری داشتن وب سایت به جهت برند‌سازی و معرفی کسب‌و کار در دنیای مجازی امری ضروری است. همان‌طور که یک وبسایت خوب می‌تواند باعث جذب مخاطبین و مشتریان شود، طراحی وبسایت شرکتی نامناسب نیز می‌تواند باعث سقوط یک کسب و کار باشد. تغییر روند بازارها از سنتی به سمت بازارهای نوین و برخط نیز کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک جهان را به ارایه‌ی نمونه‌کارها و محصولات خود در اینترنت وا داشته است. اما آیا صرف طراحی وبسایت شرکتی در اینترنت، کسب و کار شما نیز رونق می‌گیرد؟

در مقاله امروز به ضروری‌ترین نکات برای طراحی وبسایت تجاری با وردپرس می‌پردازیم.

طراحی وبسایت تجاری با وردپرس

bussiness trading-طراحی وبسایت تجاری با وردپرس

1- تعیین هدف وبسایت تجاری

هدف گذاری برای طراحی وبسایت بسیار ضروری است. اما بسیاری از شرکت‌ها پس از طی مراحل انتهایی طراحی وبسایت تجاری با وردپرس، تازه به فکر هدف گذاری و انطباق کسب‌وکار خود و فرایند گردش کار با شغل و کارکرد اجرایی آن می‌افتند.

باید بدانیم در مجموع، نداشتن وبسایت برای وجه شغلی، به مراتب بهتر از داشتن یک وبسایت نامنظم و نا کارامد است.

پیش از آغاز طراحی وبسایت تجاری با وردپرس دو سوال مهم وجود دارد:

الف- چگونه کاربران می‌توانند وبسایت شما را پیدا کنند؟
ب-  کاربران دقیقا چه کارهایی را می‌توانند در وبسایت انجام دهند؟

پاسخ به دو سوال بالا برای شروع کار بسیار مناسب است. برای سوال نخست این‌طور می‌توان پاسخ داد که از طریق تبلیغات محیطی، موتورهای جستجوگر، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کاربران را برای بازدید از وبسایت خود ترغیب نمایید تا از سایت تجاری شما بازدید کنند.

برای پرسش دوم باید به این فکر کنید که چه عملیات و گردش کار و خدماتی را مایلید به صورت اینترنتی به مشتریان خود ارایه کنید. برای مثال آیا شرکت شما به عنوان فروشنده‌ی محصولات است یا اینکه صرفا یک سایت اطلاع رسانی برای خدمات فیزیکی و مشاوره دارید.‌
فرض کنیم، قرار است یک سایت فروشگاهی داشته باشید. باید بتوانید فرایند و گردش کار یک فروشگاه مجازی را توسط ووکامرس تعریف کنید. یا اینکه اگر در کار رزرو هتل هستید باید از افزونه‌های مناسب برای رزرو اطاق استفاده کنید. ممکن است در ذهن خود هزاران امکان و خدمات مختلف را در نظر داشته باشید اما باید به نسبت مشتریان و خدمات در ساده‌ترین حالت ممکن بتوانید خدمات را به اطلاع مشتری برسانید و با کمترین دشواری، امکان خرید را فراهم کنید.

‌وردپرس با رعایت اصول حرفه‌ای به سادگی تمام امکانات لازم برای طراحی وبسایت تجاری با وردپرس را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است در پرستیژ آنچه را لازم دارید جستجو کنید و حتی پیش از خرید با توسعه‌دهنده یا تولید کننده‌ی محصول مشورت کنید همچنین سوابق و میزان رضایت خریداران قبلی را نیز مشاهده نمایید.


2- انتخاب قالب حرفه‌ای

مهم نیست کسب‌و کار شما در چه سطحی باشد یا اینکه در کجای این جهان به کسب‌وکار مشغولید. مهمترین گزینه در دریافت بازخورد، برخورد کاربر با وبسایت شرکت شماست. طراحی وبسایت تجاری با وردپرس به صورت مطلوب، دارای ظاهر با کیفیت و عکس‌ها و ویدیوهای مناسب و مرتبط با کسب و کار می‌تواند گویای همه فعالیت‌ها باشد.

برای انتخاب قالب به نکات زیر دقت کنید:
اگر یک شرکت خدمات مشاوره هستید که به انبوه‌سازان مسکن راهنمایی می‌دهید، حتما وبسایت شرکت شما با یک تولیدکننده محصولات الکترونیک یا یک شرکت تولید کننده‌ی محصولات غذایی متفاوت است. هیچ یک از این کسب‌وکارها نباید دارای یک قالب و ظاهر یکسان باشند. هر کدام به اقتضای کسب‌وکار باید قالبی مستقل و مربوط به خدمات و شرایط شغلی انتخاب کنند.

نکته دیگر در زمینه انتخاب قالب، امکاناتی است که قالب به صورت پیش‌فرض به شما ارایه می‌کند. بنابراین تحقیق برای انتخاب قالب از اهمیت بالایی برخوردار است که  پرستیژ این فرایند را برای شما آسان نموده است و ‌می‌توانید قالب‌ وردپرس مورد نظر را انتخاب کنید.

پیشنهاد دیگر اینکه نمونه‌های بین‌المللی وبسایت‌های هم صنف با شغل خود را نیز ملاحظه نمایید، خدمات و امکانان آن را به نسبت خدمات و محصولات خود مقایسه کنید . شاید قالب استفاده شده توسط نمونه بین‌المللی نیز برای شما مناسب باشد. در نهایت قالب انتخابی خود را به همکاران و دوستان مرتبط با شغل خود نشان دهید. نظرات افرادی که در صنف شما متبحر هستند ممکن است به شما در راستای بهبود کمک کند.


3- انتخاب افزونه‌های استاندارد

پس از انتخاب اهداف و تعیین وظایف وبسایت، لازم است افزونه‌های متناسبی را برای انجام فرایندهای مختلف تعیین شده، انتخاب نمایید. در اینجا باز هم با بخش افزونه وردپرس در  پرستیژ می‌توانید افزونه‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. افزونه دیگری که در حین فرآیند طراحی وبسایت تجاری با وردپرس به ان نیاز دارید، افزونه‌های در دست تعمیر هستند تا در حین انجام تغییرات در طراحی، وبسایت از چشم کاربر پنهان بماند.

یکی از افزونه‌های پیشنهادی برای نصب Google Analytics است. این افزونه به شما کمک می‌کند آنالیز صحیحی از عملکرد وبسایت خود از نظر میزان رجوع و رفتار کاربران بدست آورید.
برای حفاظت از داده‌های خود، لازم است از افزونه‌های مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و بک‌آپ‌گیری استفاده نمایید.


4- تولید محتوای بهینه و استاندارد

کاربری که از طریق تبلیغات به سایت شما وارد شده است، مایل است در مورد خدمات شرکت، محتوای مناسبی را بخواند و اطلاعات بیشتری از طریق متن، تصویر و ویدیو دریافت کند. نظم، انطباق و راحتی دسترسی مشتریان در دریافت اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید بتوانید با ایجاد یک فرایند گردش کار مناسب کاربر را به مشتری تبدیل و با کمترین دردسر مشتری را به سمت درگاه پرداخت و خرید راهنمایی نمایید.

نیاز است که فرایند طراحی وبسایت تجاری با وردپرس را به درستی مدیریت کنید. هر بخشی از وبسایت نیازمند رسیدگی و دقت است. لازم است دقت کنیم که همه بخش‌ها در ارتباط با هم به نتیجه مطلوب می‌رسند. تهیه کالا، معرفی مطلوب محصولات و خدمات، ارسال، محتوانویسی و انجام فرایند پرداخت همه باید در یک نظم مشخص باشند تا هدف‌های شما به واقعیت تبدیل گردند. بنابراین اهمیت دادن به یک بخش و غفلت از بخش‌های دیگر می‌تواند شما را از افزایش فروش محروم سازد و طراحی وبسایت تجاری با وردپرس را با شکست همراه نماید.

نتیجه گیری کلی:

اگر فرصت ندارید تا همه فرایند بالا را مدیریت کنید، لازم است که برای انجام وظایف و عملکرد های مختلف از افراد دور کار و فریلنسر کمک بگیرید این افراد بدون ارتباط با دفتر و نیاز به فضا و مکان با بهترین هزینه می‌توانند بسیاری از اعمال و نیازمندی‌های طراحی وبسایت شرکتی به خصوص در بخش تهیه‌ی محتوا، تصاویر و ویدیو ها را تامین نمایند.

تهیه شده توسط تیم IT  پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question