6 تکنیک مفید برای وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی ووکامرس

وفاداری مشتریان

6 تکنیک مفید برای وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی ووکامرس


با سلام و احترام خدمت تمامی کاربران عزیز وب سایت رسمی پرستیژ استور


داشتن اعتماد و حس وفاداری از سوی مشتریان، تنها چیزی هست که حضور آن‌ها در فروشگاه وردپرسی شما را تضمین می‌کند. مشتریان پایدار و وفادار منبع خوبی برای درآمد فروشگاه‌های اینترنتی هستند. آن‌ها نه تنها از شما به طور مرتب خرید می کنند، بلکه تبدیل به عاملی جهت معرفی فروشگاه شما به سایرین خواهند شد بنابراین برای حفظ آن‌ها باید نسبت به جلب اعتماد و وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی تلاش کنید.


customer-loyalty-woocommerce-وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی

وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی

همان طور که ذکر کردیم یکی از عوامل مهم در پایداری یک فروشگاه داشتن کاربران ثابت است. کاربر ثابت علاوه بر تاثیر موثر بر فروشگاه شما، عاملی جهت هدایت و تبلیغات غیرمستقیم است. برای حفظ وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی، باید اعتمادسازی صورت گیرد. از این‌رو در این مقاله روش های کاربردی جهت حفظ وفاداری مشتریان درووکامرس را بررسی خواهیم کرد.

“رضایت ارزیابی است. وفاداری یک نام تجاری است. ” (شپ هایکن)

در ابتدا آمار به دست آمده از چندین فروشگاه را بررسی می‌کنیم.

  • بیش از 66٪ مشتریان می‌گویند که انتظار تعامل واقعی با شرکت‌ها را دارند.
  • تقریبا 75 درصد مشتریان معتقدند که تمایل به استفاده از تکنولوژی‌ها و راحتی، باعث شده که فورا جایگزین‌های بهتر را انتخاب‌کنند.
  • بیش از 90٪ از مشتریان، کسانی هستند که دوباره به فروشگاه باز می‌گردند.
  • به طور میانگین افزایش 10٪ وفاداری مشتری می‌تواند بیش از 30٪ درآمد را افزایش دهد.

اکنون می‌دانید که افزایش وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی در تجارت الکترونیک بسیار مهم است.


1- توجه به نظرات و دیدگاه مشتربان

مشتریان جدید سودآور هستند، اما جلب رضایت مشتریان فعلی، مهم‌تر است. همیشه باید مشتری‌های فعلی در کسب‌و‌کارتان را ارزشمندتر بشمارید. این  یک تعامل بسیار مهم است.
بهترین روش برای تعیین نحوه انجام کارهای مشتریان این است که از آن‌ها در مورد فعالیتتان سوال بپرسید. با آن‌ها به‌صورت منظم صحبت‌کنید و برخوردی صادقانه و بدون حاشیه داشته‌باشید. از مشتریان خود بخواهید که نظرات و ایده‌های ذهنی خود را بیان‌کنند. حتی می‌توانید آن‌ها را تشویق‌کنید تا صفحه شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. ایده‌ها و نظرات سایرین را بخوانند و همچنین نظرات خود را ثبت کنند. این گونه با مشاهده نظر دیگران، تاحدودی به شما اعتماد پیدا خواهند کرد.

نکته:

انجام امور و ارتباط با مشتریانی که تجربیات ناخوشایندی دارند، کمی پیجیده‌تر است. باید به تجربه ناخوشایند آنان گوش دهید  و علاوه‌ بر درک متقابل، اطمینان دهید که کاری متمایز را ارائه خواهید‌‌داد.

مشتریان همیشه به نظرات یکدیگر توجه می‌کنند. پس مشاهده نظرات و تجربیات سایرین در جلب اعتماد و وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی بسیار سازنده است.


2- به خواسته مشتریان توجه کنید

در برخورد خود صادق، دوستانه و مودب باشید. هر مشتری ذهنیت، افکار، احساسات و نظرات خاص خود را دارد. همیشه اطلاعات و منابع خود را در راستای نظرات مشتریان ارائه کنید.
رفتار محترمانه و در عین حال جدی، بسیار موثر است. اگر شما با مشتریان خود، شخصا ارتباط برقرار کنید آنها با تمایل  بیشتری به کسب و کار شما می‌پیوندند مگر این که در برهه‌ای از زمان احساس کنند که خواسته‌هایشان به درستی تامین نمی‌شود. دراین حالت ممکن است از تیم شما جدا شوند و دوباره بازنگردند.


3- پذیرای اشتباهات خود باشید

در هر نوع کسب وکاری، احتمال رخ دادن اشتباهات وجود دارد. هرکسی اشتباه می‌کند؛ اما موضوع مهم این است که کاملا پذیرای اشتباه خود باشید و درصدد رفع آن بکوشید. تصدیق کنید که اشتباه کرده‌اید. عذر خواهی کردن جزیی از اخلاقیات هر کسب وکار است.  مشتریان همیشه به دنبال فروشگاه‌ها و خدماتی هستند که حس مسئولیت‌پذیری دارند.


4- سرویس دهی و ارتباط با مشتریان

یکی از موارد مهم، برقراری ارتباط مداوم با مشترکین است تا کم کم به مشتریان ثابت تبدیل شوند. پاسخگویی سریع، پشتیبانی، صداقت و…  ویژگی‌های بسیار مهم در ارائه خدمات به مشتریان است. هنگامی که یک مشتری با شما تماس می‌گیرد، محترمانه و مناسب پاسخ دهید.

  • گاهی سعی کنید پیام‌های خودکار ارسال کنید.
  • برای مشکلات کاربران راه حل ارائه دهید.
  • با مشتریان در تعامل باشید.
  • تعامل با مشتریان همیشه باید سریع، متفکرانه و مفید باشد.

با انجام این امور، مشتریان تا حدودی احساس اعتماد و امنیت خواهند کرد سپس برای مدت طولانی با شما خواهند ماند.

وفاداری مشتریان


5- تخفیف و خدمات ویژه  برای مشتریان خاص

اکثر کسب و کارها بن‌ها، خدمات و یا تخفیفات ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. شما هم می‌توانید تخفیف ویژه برای مشتریان خاص ارائه کنید.  به عنوان مثال، مشتریان می‌توانند 10٪ تخفیف اضافی دریافت کنند یا برای اشخاص ویژه، خدمات متمایزی را ارائه دهید.

تنظیم قیمت خاص برای مشتریان، راهی عالی برای حفظ آن‌ها در چرخه فروش و وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی است.  آن‌ها حتما از فروشگاه خرید خواهند کرد چون تمایل به دریافت یک محصول، خدمت یا تخفیف برای مشترک بسیار جذاب است. این کارها باعث می‌شود که فروشگاه اینترنتی شما را به سایرین نیز معرفی کنند.


6- صداقت بزرگ‌ترین شکل تقدیر است

مشتری نیاز به یک دلیل محکم برای وفادار ماندن به فروشگاهتان دارد. همیشه صداقت داشته و دقیقاً همان چیزی باشید که می‌گویید! بدون صداقت، هیچ اعتمادی  وجود ندارد. کسب اعتبار با صداقت امکان‌پذیر است. به این صورت مشتریان نسبت با فروشگاه شما با دید متفاوت برخورد می‌کنند.


نتیجه‌گیری

کسب اعتماد و وفاداری مشتریان به فروشگاه اینترنتی شامل ترکیبی از تلاش و رعایت ارزش‌ها است.اما از سوی دیگر برای مشتریان خود ارزش قائل شوید. صمیمیت، صداقت، شفاف‌سازی و علاقه به کار به‌نوعی احترام و ارزشی است که برای مشتریان خود قائل می‌شوید. به یاد داشته باشید، اجرای این تکنیک‌ها همیشه و در هر نوع فروشگاهی در جلب رضایت و اعتمادسازی بسیار مؤثر است.

پایدار باشید.

تهیه شده توسط تیم IT  پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question