خرید بهتر مشتریان از فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین

8 دلیل برای خرید بهتر مشتریان از فروشگاه آنلاین



 

واحد تولید محتوای پرستیژ تقدیم می کند



خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین هر روز بیشتر می‌شود. درک اینکه چرا مردم به مرور زمان و با سرعتی زیاد  از بازارهای سنتی دور می‌شوند تحولی بزرگ در مفهوم بازار ایجاد کرده است. بسیاری از بخش‌های اساسی یک بازار شامل محصول، چیدمان، انبار و صندوق فروش، با خرید مشتریان از فروشگاه اینترنتی، تغییر اساسی یافته است. دیگر کم‌کم به سمت فروشگاه رفتن در هوای سرد زمستانی و خرید علاقمندی‌های محدود انتخاب شده توسط صاحب فروشگاه  در حال منسوخ شدن است. خرید مشتریان از فروشگاه اینترنتی در حال تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما شده است.

خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین

بررسی چرایی این علاقمندی برای خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین در این مقاله از پرستیژ بلاگ می‌تواند راه‌گشایی برای ایجاد و تداوم ایجاد کسب و کارهای اینترنتی باشد.


۱- راحتی و آسایش

بشر هر فرایندی را که انجام می‌دهد به این فکر می‌کند که چگونه می‌توانست راحت‌تر آن را عملی کند و دلیل بسیاری از اختراعات بشر نیز همین نکته است. کسب راحتی و آسایش در خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین از دلایل مهم گسترش فروشگاه‌ها بر بستر اینترنت است. اینکه در هر زمان که بخواهیم بدون عجله و به راحتی با چند کلیک می‌توانیم کالایی که لازم داریم را حتی بدون شمردن پول بخریم و در سریع‌ترین زمان درب منزل دریافت کنیم، برای ما لذت بخش است.


۲- قیمت‌های بهتر

off - خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین

فروشگاه های اینترنتی به مراتب هزینه کمتری نسبت به فروشگاه‌های واقعی دارند. چون هزینه خرید یا اجاره مکان فیزیکی فروشگاه را ندارند. کارمندان کمتری دارند و حتی برخی قوانین، آن‌ها را از مالیات‌های سنگین حفظ می‌کند. تسهیلاتی نیز که دولت‌ برای گسترش خرید از اینترنت و اشتغال‌زایی در این صنف ارایه می‌کند نیز مزید بر علت شده است.
محدود نبودن به مکان فیزیکی و فروش تقریبا نامحدود در هر جای کشور نیز عدد مخاطبان و مشتریان را افزایش داده و مانند یک فروشگاه فیزیکی به یک خیابان یا محله محدود نیست. به دلایلی که ذکر شد قیمت تمام شده‌ی بیشتر کالاها در اینترنت، ممکن است از فروش در کنار خیابان هم ارزان‌تر باشد، به همین دلیل است که تخفیف‌هایی که در اینترنت اتفاق میافتد بزرگ‌تر و مداوم‌تر به نظر می‌رسند.


۳-تنوع

امکان مقایسه و بررسی یک محصول در فروشگاه واقعی هم چندان آسان نیست. شما محدود به حضور فروشنده هستید. برای اطلاع از جزییات کالاها و پرسیدن مداوم در یک فروشگاه واقعی چندان راحت نیست.
شما می‌توانید ساعت‌ها در یک فروشگاه اینترنتی بگردید بدون اینکه محدودیت زمانی داشته باشید یا اینکه برای انتخاب کالایی خاص معذب باشید. جدای از این حتی اگر یک فروشگاه اینترنتی کالایی که شما به دنبال آن هستید را نداشت. با چند کلیک می‌توانید در جایی دیگر آن کالا را جستجو کنید.


۴- هزینه های کمتر

چه زمان را در نظر بگیریم چه رفت و امد را برای خرید از فروشگاه های مجازی شما ممکن است ساعت ها و وقت و هزینه خود را برای خرید یک کالا در آن سر شهر از دست بدهید. این ها هزینه های سرباری است که در خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین وجود ندارند.


۵-مقایسه قیمت‌ها

البته که اطلاع از قیمت برای هر مشتری ضروری است. همه می‌دانیم هر کالایی در هر فروشگاهی براساس محل قرارگیری و قشر مشتریانش ممکن است قیمت‌های متفاوتی را از خریداران طلب کند. این مطلب در خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین نیز صادق است. یکی از مزیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی امکان مقایسه ساده قیمت‌ها بین فروشگاه‌های مختلف اینترنتی است.


۶- ازدحام

اینکه در صف باشیم یا با تاخیر و شلوغی خرید کنیم لذت‌بخش نیست. اکثر ما دوست داریم در زمانی که می‌خواهیم خرید کنیم به راحتی بدون عجله به کالای مورد نظرمان دست یابیم. در بسیاری از موارد ممکن است در فروشگاه فیزیکی به دلیل شلوغی امکان خرید برای ما پیش نیاید یا به دلیل زمانگیر بودن صف از خرید منصرف شویم.


۷- خرید اجباری

مواقع بسیاری پیش می‌آید که هنگام خرید در یک فروشگاه  واقعی، کالاهای زیادی را می‌بینیم و بدون اینکه حتی واقعا نیازی به آن ها داشته باشیم خریداری می‌کنیم. یا اینکه به خاطر برخی کمبودهای فروشگاه مجبوریم از یک فروشگاه دیگر خرید کنیم یا اینکه انتخاب‌هایمان را تغییر دهیم. در فضای مجازی به طور معمول شما اگر به اندازه  کافی بگردید احتمالا کالای خود را می‌توانید سفارش دهید.


۸- حفظ حریم خصوصی

در فروشگاه‌های واقعی اگر شما کالایی را انتخاب کنید، هم فروشندگان هم سایر مشتریان و صندوق‌دار از انتخاب شما با خبر می‌شوند. اگر به هر دلیل نخواهید دیگران بدانند شما چه چیزی می‌خرید این امکان فقط در خرید از فروشگاه های مجازی فراهم است.


جمع‌بندی

دنیای کسب و کارهای اینترنتی هر روز با جلوه‌های جدیدی از پیشرفت روبرو است. خرید مشتریان از فروشگاه آنلاین هم آسان‌تر و هم لذت‌بخش‌تر شده است. باید بپذیریم که تا سالهای نه چندان دور، آینده فروش در اختیار فروشگاه‌های مجازی خواهد بود و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. نکاتی که در بالا ذکر شد. بنیادی‌ترین دلایل ایجاد یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند باشد. هر کدام از موارد بالا می‌تواند روی مقدار فروش و محبوبیت فروشگاه شما در اینترنت اثرگذار باشند.

با تشکر از حسن انتخاب شما

واحد تولید محتوای پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question