بهینه‌سازی مجدد محتوای نامناسب در وبسایت

بهینه‌سازی

بهینه‌سازی مجدد محتوای نامناسب در وبسایت



واحد تولید محتوای پرستیژ تقدیم می کند



هر وب‌سایت برای موفقیت نیازمند دریافت ترافیک مطلوب است؛ اما گاهی باوجود تلاش‌های متعدد باز هم ترافیک موردنظر را دریافت نمی‌کنیم. اغلب افراد در این مواقع تصمیم می‌گیرند که مطالب تازه‌ای را بر روی وب‌سایت خود منتشر کنند این کار قطعاً یک واکنش طبیعی است و ایجاد محتوا همیشه جزء بهترین گزینه‌ها برای دریافت ترافیک است، اما تولید محتوا به‌نوبه خود نیازمند فرایند بهینه‌سازی است و به‌تنهایی پاسخگوی ترافیک موردنیاز وب‌سایت نیست.
بنابراین گاهی اوقات زمانی را صرف بررسی محتوای فعلی و بهینه‌سازی محتوای نامناسب سایت خود کنید. این کار علاوه بر داشتن تأثیر مثبت زمان کمتری را می‌گیرد.


بهینه‌سازی محتوای نامناسب

گاهی اوقات می‌بینیم که درصد زیادی از ترافیک دریافتی وب‌سایت مربوط به وجود یک محتوای خاص است، برخی از سایت‌ها تا حدود نیمی از کل ترافیک خود را تنها از یک درصد خاصی از محتوا دریافت می‌کنند. این واقعیت، انگیزه‌ای برای بازنگری محتوای موجود و بهینه‌سازی آن‌ها فراهم می‌کند. صفحات موجود که ممکن است از ترافیک ارگانیک پایین رنج ببرند و لینک‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنند، باید دوباره بهینه‌سازی شوند.

اولین گام، بررسی و بازنگری محتواهایی است که نیاز به بهینه‌سازی دارند. یکی از ساده‌ترین راه‌های انجام این کار، استفاده از کنسول گوگل است.


گام اول: یافتن محتوای نامناسب

برای بررسی موارد بعد از ورود به Google Search Console از کادر سمت چپ به بخش Search Analytics رجوع کنید.

بهینه‌سازی محتوای نامناسب -Re-optimize Content

در بالای صفحه بازشده از میان گزینه‌های موجود سه مورد Clicks، Impressions و Position را برای نمایش انتخاب کنید. این گزینه‌ها اطلاعاتی را در مورد کلمات کلیدی ارائه می‌دهند که جایگاهی مناسب با بیشترین ترافیک را دارند.

بهینه‌سازی محتوای نامناسب -Re-optimize Content

هدف اصلی در این مرحله بهینه‌سازی محتوای نامناسب از طریق یافتن کلمات کلیدی در دامنه ۱۰ تا ۲۵ است که می‌توانند بهبود یابند و ممکن است به صفحه اول منتقل شوند و درنتیجه موجب افزایش ترافیک سایت شما می‌شوند.


بررسی محتوای نامناسب

ستون position را بررسی کنید. کلمات کلیدی با مقدار بین ۱۰ تا ۲۵ را برای بهبود انتخاب کنید. سپس برای بهینه‌سازی محتوای نامناسب بر روی کلمه کلیدی موردنظر کلیک کرده و از میان گزینه‌های بالا Pages را انتخاب کنید تا تمام جزئیات مرتبط با آن محتوا نمایش داده شود.

بهینه‌سازی محتوای نامناسب -Re-optimize Content

گام دوم: لینک‌های داخلی به محتوای نامناسب

گام دوم شامل جستجوی صفحاتی است که می‌توانید محتوای مربوط به کلمه کلیدی یافت شده در گام اول را به‌عنوان لینک داخلی در آن‌ها اضافه کنید. از جستجوی گوگل برای پیدا کردن صفحاتی که این امکان را دارند کمک بگیرید به این صورت صفحاتی از سایت شما نشان می‌دهد که کلمه کلیدی خاص موردنظر شما در آن پیداشده و امکان اضافه کردن یک پیوند داخلی وجود دارد.


یافتن مطالبی برای لینک‌دهی به کلمه‌کلیدی

برای این کار می‌توانید عبارت inurl: را به‌صورت ثابت نوشته و در مقابل آن “آدرس وب‌سایت” و کلمه کلیدی موردنظر خود را بنویسید.

به‌عنوان‌مثال فرض کنیم با مراجعه به کنسول گوگل و بررسی ستون position متوجه می‌شویم که محتوایی با کلمه کلیدی ارور ۴۰۴ داریم که نیاز به بهینه‌سازی دارد. به کمک فرمولی که در بالا ذکر کردیم این کلمه کلیدی را جستجو می‌کنیم که تمام مطالب مرتبط با آن را نمایش داده می‌شوند. سپس اقدام به جایگذاری لینک مربوط به محتوای ارور ۴۰۴ و تهیه لینک‌های داخلی در این صفحات می‌کنیم.


به‌طورکلی در انتخاب صفحات برای تهیه لینک داخلی محدودیت خاصی ندارید اما سعی کنید صفحاتی را انتخاب کنید که بیشترین پیوند خارجی به آن‌ها اشاره‌شده است.

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل پیوند، مانند Majestic، این فرآیند را تا حد زیادی ساده می‌کنند. در Majestic، می‌توانید یک گزارش از بالاترین صفحات برای کمک به روند انتخاب بهترین صفحات برای لینک دهی پیدا کنید. SEOmoz نیز هم‌چین گزینه‌ای را به کمک سرویس Open Site Explorer ارائه می‌دهد. پس از اضافه کردن لینک‌های داخلی بخش‌های داخلی محتوا را برای بهینه‌سازی محتوای نامناسب بررسی کنید.

بهینه‌سازی محتوای نامناسب -link-tools

مرحله نهایی

مرحله آخر شامل پیگیری و ارزیابی نتایج است. پس‌ازاینکه تمام تغییرات اعمال شد، از ابزارهای جستجو و ردیابی کلمات کلیدی مانند Accuranker کمک بگیرید. با جستجوی کلمات کلیدی خود می‌توانید گزارش‌های روزانه یا هفتگی از پیشرفت‌های خود دریافت کنید و با این استراتژی گام بزرگی در جهت بهینه‌سازی محتوای نامناسب وب‌سایت خود بردارید.

بهینه‌سازی محتوای نامناسب -accuranker

جمع‌بندی نهایی

تغییر و به‌روزرسانی محتوا جزء بهترین راه‌ها برای جذب ترافیک است. هنگام بهینه‌سازی، در جستجوی کلیدواژه‌هایی حدیدی باشید که می‌تواند در محتوای شما گنجانده شود. روش جستجوی افراد هرروز تغییر می‌کند، بنابراین احتمال دارد که کاربران کلمات کلیدی جدیدی را جستجو کنند اما به دنبال اطلاعات مشابه هستند؛ بنابراین به محتوای سایت، کلمات کلیدی، عبارت‌هایی که توسط کاربران جستجو می‌شود و سایر موارد این‌چنینی توجه زیادی داشته باشید.

با تشکر از حسن انتخاب شما

واحد تولید محتوای پرستیژ

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question